.

.

dissabte, 8 de febrer del 2014

Crònica de la presentació de la novel·la a CBS

30 de gener de 2014. Edifici Corporatiu CBS, Sant Cugat del Vallès.


Sempre s’ha dit que no hi ha res com una trobada amb els amics per a passar una bona estona. Ho vaig constatar el passat dijous 30 de gener quan ens vam reunir una cinquantena d’amics per a parlar de la meva novel·la Tragí de secrets. I m’agrada referir-m’hi com una “reunió” d’”amics” per “parlar”, perquè realment és allò en què es va convertir la presentació del llibre al centre corporatiu de Banc Sabadell, a Sant Cugat del Vallès.

L’acte el va presentar en David Vila i Ros, amic, company, escriptor i dinamitzador lingüístic, entre un munt d’altes catalogacions que li escaurien igualment de bé. Va encetar recordant quan li vaig demanar la seva opinió sobre l'esborrany d'una novel·la ambientada en la Guerra del Francès, Tragí de secrets, i l'empenta amb què em va ficar de cap en tot aquesta aventura. I de seguida va passar a destacar-nos la dificultat actual de normalitzar el consum del català entre uns lectors que encara prioritzen els llibres en castellà malgrat l’àmplia oferta existent en la nostra llengua.

La presentació per part meva, l’afortunat amic-autor, va resultar prou fàcil. Era una ocasió immillorable per compartir amb els altres amics la meva experiència (o inexperiència) en el procés de creació d’aquesta primera novel·la, i tafanejar en algunes curiositats, sovint força desconegudes alhora que simpàtiques, descobertes durant la recerca d’informació sobre fets, personatges, indrets, costums i sentiments d'aquells anys. Va ser com fer una passejada conjunta per la Barcelona i el Sabadell del 1800.

En fi, reconec que fou tot un plaer que es confirmà en el torn de preguntes, i que em vaig endur com a record de la presentació, enormement satisfet.


La propera estació: La Llar del Llibre a Sabadell (dijous 13 de febrer).